Gott nytt år!

Gott nytt 2015! 
 
Nyår firades hemma hos oss tilsammans med två kompisar och deras respektive, senare droppade ytterligare ett par in lagom för att göra oss sällskap till desserten. Detta år blev det toast skagen till förrätt, ugnsstekt fläskfilé med klyftpotatis och örter samt två såser och sallad. Till dessert gjorde vi vaniljpannacotta med varma hallon och blåbär. Allt blev väldigt lyckat! 
 
Vid tolvslaget tog vi med oss glas och champange ut för att titta på fyrverkerier och skåla in det nya året. Nu hoppas vi att 2015 har massor av skoj att komma med. Jag har bland annat två kompisar som ska få barn, bara det är ju jättekul. Sedan hoppas jag att 2015 kan bli året som vi köper ett hus! Kom igen nu hemnet, dags att leverera!
 
Tog lite bilder på nyårsdukningen som gick i vitt, silver och lila. Första gången jag dukat med lite piff runt omkring så jag är nöjd med min insats. Tog mig till och med tid att vika servetter, hade tänkt något simpelt som solfjädrar men jag lyckades inte, haha. Det enda jag klarade av var rosetter, så det fick det bli. Lite roligare än det gamla traditionella faktiskt :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härlig dukning!

2015-01-01 @ 13:45:34
URL: http://johannaarntzen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback