Chokladbollar

Jag gjorde chokladbollar under helgen, en nyttigare variant. Jag prövade det en annan gång också men dom blev jätteäckliga, oätbara i stort sett. Nu gjorde jag med ett annat recept som lät mycket bättre och det blev faktiskt jättegott! Tycker det smakar väldigt likt vanliga chokladbollar, så dessa ska jag nog göra fler gånger :)
 
 
Ingredienser:
10 dadlar
0,75 dl kokosolja
1,5 msk kakao
2,5 dl glutenfria havregryn
0,5 tsk salt
2 msk kaffe
Kokos
 
Mixa ihop allt i en mixer/matberedare och rulla sedan till bollar. Rulla bollarna i kokos och släng sedan in i kylen en stund. Klart! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu vill vi ha en uppdatering 😜

Svar: Vilken tur att jag precis tänkte uppdatera då ;)
malinhh.blogg.se

2016-03-08 @ 10:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback