2016

Så var det dags för nytt år, 2016. Brukar aldrig ha nyårslöften, vill inte ha den pressen på mig, haha :) Såg att flera har mål istället, låter ju lite mildare så lite mål skulle man ju lätt kunna stolpa upp.
 
- Köpa ett nytt obejtkiv, just nu lutar det åt ett Tokina 11-16/2.8, Tamron 90/2.8 Macro eller Canon 85/1.8. 
 
- Åka iväg en bit för att bara fota, se lite nya platser. Sanddyner, rapsfält, gamla byggnader... Drömmen är ju att åka till Santorini och ta med systemkameran, men det får nog stanna kvar i drömmarna ;-) Nästa solsemester har jag sagt ska bli Cypern. Ska oavsett våga ta med systemkameran på nästa utlandsresa, om det blir 2016 eller längre fram får vi se.
 
- När jag ser före/efter bilder på människors foton som är så himla duktiga på att fota så ser man verkligen vad mycket redigering gör. Ska försöka mig på att bli bättre på det, det är ju så drygt att lära sig bara :P
 
- Köpa ny bil
 
- Komma igång med träningen igen, 2015 blev inte träningens år direkt, haha. 
 
- Huset har renoverats för fullt under hösten och det finns fortfarande planer framöver. Tanken är att vi ska bli klara med hallen nu under vintern sedan är det dags för utsidan igen. Nytt altandäck och bredda uppfarten. Spröjs eller foder runt fönstren ska förhoppningsvis komma på plats också. Och ny ytterdörr. Och nya stengångar på framsidan. (Verkar som jag blivit rik i båda pengar och tid, haha)
 
Då är det bara att vänta tills nästa år för att se vilka mål som blir uppfyllda :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback