Noll inspo

Jag vill skriva en massa blogginlägg men har noll inspiration. Jag har inga bilder att bjuda på heller. Hade så gärnat fotat mer, men vad? Noll inspiration där med. Jag tog lite foton när jag var ute och gick under helgen, men hur kul var det då? Att fota "natur" är inte det roligaste, det blir så dött på något vis. Något att träna på iof, att hitta vinklar och bra motiv som ger någon slags känsla. Porträtt däremot, det är ju såååå kul, men till det behövs någon att fota och därför blir det så sällan. Har varit några som frågat om jag skulle kunna fota dom, men känner mig inte alls där än. Vill bara fota mina närmsta vänner och familj i dagsläget. Man behöver också komma på location och något slags tema. Det är heller inte lätt. Sen får jag damp på mitt objektiv som har en förmåga att ge mig halvt suddiga bilder, vet inte varför. Det blir inte den knivskarpa skärpan jag vill ha, så jag har länge suttit och tittat på något nytt. Men vad ska man ha? Så svårt att veta vad jag vill ha, vill ju helst ha en vidvinkel, ett nytt porträttobjektiv och en telezoom. Men så mycket pengar känner jag inte för att slänga ut just nu. Vi får väl se, har lite annat som jag prioriterar just nu. Men jag kanske skulle köpa ett och ge mig själv i julklapp åtminstone :)
 
Annars är det white party på lördag, Emma och Fridas 25-årsfest. Ska bli jättekul! Jag beställde fyra vita kläningar under helgen för jag inte kunde välja vilken jag skulle ta. Men det verkar inte ha skickats iväg än, börjar få lite panik att det inte hinner fram tills på fredag.
 
Jag har två semesterdagar kvar att ta ut i år också, funderar på en hotellweekend. Skönt att få koppla av lite denna hektiska höst. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback